9 טיפים לניהול פיננסי

בעלי עסק משמשים פעמים רבות גם כמנהלי הכספים של העסק.  
התנהלות פיננסית מחושבת וזהירה היא קריטית  לקיומו של העסק. 


אנו מגישים טיפים לניהול פיננסי נבון, 
שיעזרו לך לשפר את התוצאות העסקיות ויעלו את העסק שלך על המסלול להצלחה.
 

1. להכיר את סביבת העסקים 

כדי לקבל את ההחלטות העסקיות והפיננסיות המתאימות לעסק שלך, חובה להכיר לעומק את המרחב העסקי והכלכלי בו הוא פועל. לכן, חשוב להתמצא באופן קבוע בפעילות של הלקוחות שלך ושל עסקים מתחרים. רצוי לבקר באתר האינטרנט שלהם באופן תקופתי, לקרוא סקירות ענפיות, להתעדכן במידע עסקי ובחומרים מקצועיים וגם לבצע פעילות לקוח סמוי כדי ללמוד על ההיצע, אופן השירות והמחירים.
 

2. להתנהל נכון מול הבנק​

כמו בכל מערכת יחסים, צריך להכיר את הפרטנר ולדעת איך לדבר אחד עם השני. 
הבנק שלך מכיר את העסק שלך ורוצה בדיוק כמוך שהוא יצליח. לכן, חשוב ללמוד איך לעבוד מולו, לדעת מה לבקש, מתי ואיך, להתמצא בעמלות ובריביות ולהכיר את השפה הבנקאית.
רצוי לשתף את הבנקאי בזמן אמת בפעילות של העסק גם אם היא פחות טובה, כדי שיחד תוכלו לבנות את צרכי האשראי של העסק ולהתאים אותם לפעילותו. 
 

3. לעבוד עם תוכנית עסקית​​

תוכנית עסקית היא מסמך מפורט הבוחן את הכדאיות הכלכלית של העסק ואת יכולותיו להיות עסק מרוויח. התוכנית חייבת לכלול מחקר והיכרות עם הסביבה התחרותית בענף העסקי שלך ומודל פיננסי המעריך את הביצועים הכלכליים והעסקיים, בוחן את שווי העסק ומגדיר את הפעילות הנדרשת למיצוי הפוטנציאל שלו מול המתחרים.  
 

4. לשלוט בתזרים המזומנים

חשוב לעקוב בקביעות אחר התזרים - להקפיד על קבלת ההכנסות מהלקוחות לפני הוצאת התשלומים לספקים ולתכנן את מדיניות התשלומים בעסק. 
צעדים אלו יקלו על נזילות הכסף ויחסכו תשלומי קנסות וריביות כתוצאה ממשיכת יתר בחשבון.
ניתן להיעזר בשירותי מימון שיאפשרו לעסק מרווח נשימה. לדוגמה, ניכיון צ'קים או ניכיון כרטיסי אשראי, שירות בנקאי המאפשר לעסקים קטנים לקבל בתשלום אחד מזומן את הכסף ששילמו הלקוחות בעסקאות תשלומים.

5. לעקוב אחר כל פעולה בעסק

מעקב תקופתי אחר המצב הפיננסי של העסק חיוני לצורך שליטה במאזן הכלכלי ולאיתור עליות ומורדות שמחייבות טיפול. חשוב להקפיד גם על תיעוד מסודר של כל פעילות שמתבצעת בעסק, כניהול לקוחות וספקים, הפקת חשבוניות וקבלות, מעקב אחר מלאי וגביה, ביצוע בקרת רכש ועוד. ניתן לעשות זאת באופן עצמאי או באמצעות אחת התוכנות לניהול העסק הנפוצות בשוק.
 

6. להיעזר במומחים ובבנקאי האישי שלך

מומחים פיננסיים יוכלו לאתר את הבעיות ואת הפתרונות הנדרשים כדי להעלות את ההתנהלות הפיננסית של העסק על פסים נכונים ורווחיים.
הבנקאי האישי שלך במזרחי-טפחות מכיר את העסק שלך וידע לתת לך את העצות המתאימות. יועץ פיננסי יבחן את מכלול ההיבטים הפיננסיים בעסק באופן שקול ואובייקטיבי וישיא עצות במבט-על. היועץ הפ​נסיוני​ בבנק יסייע לך לבחור הסדר פנסיוני אופטימלי ורואה-החשבון יוכל לתכנן מראש את תשלומי המס לרשויות באופן שיקל על נטל התשלום לאורך שנת המס ויחסוך כסף. 

7. לנצל את האפשרות לקבלת החזרי מס

ידעת כי יש לך אפשרות לקבל חזרה כסף על הוצאות העסק שלך? תקנות המס מכירות בהוצאות שונות של העסק, כטלפון, כיבוד קל, ביגוד מקצועי, חשמל, ארנונה, אחזקת רכב ועוד - לצורך קבלת החזרי מס בסוף השנה. כדאי להתייעץ עם רואה-החשבון איך לנצל באופן מיטבי את ההחזרים הכספיים המגיעים לך מפעילות העסק. 

8. להיערך מראש להגשת הדו"ח השנתי

מועד הגשת הדו"ח השנתי למס הכנסה חל בסוף אפריל. אם החלטת להגיש את הדו"ח בעצמך ולא באמצעות רואה-חשבון (או יועץ מס/מנהל חשבונות), חשוב להקפיד על מילוי נכון של כל הסעיפים  ולהגישו במועד, כדי להימנע מקנסות מיותרים ומבירוקרטיה עודפת מול רשויות המס.

9. לדעת לנהל את העסק שלך​

איך לקרוא את הדו"חות הכספיים של העסק שלך ולהבין אותם? כיצד לקבל את ההחלטות הפיננסיות הנכונות? כשקבלת ההחלטות מוטלת באופן בלעדי על כתפיך, ידע וכלים מתאימים לניהול פיננסי נכון של העסק הם קריטיים.
בקורסי פיננסים ושיווק של המכללה לעסקים של מזרחי-טפחות, יש לך אפשרות ללמוד מאנשי מקצוע מובילים איך לקדם את העסק שלך. 

 
הטיפים לקוחים מה​מגזין ​שלנו לבעלי עסקים.
​​
​​​​​​