Generic placeholder image

איך בונים תוכנית עסקית?

הגעתם לצומת עסקית? כך תבנו תוכנית עבודה עסקית עדכנית ומסודרת, שתממש את הפוטנציאל של העסק


1. בדקו את האפקטיביות של התוכנית העסקית

תוכנית עסקית מדויקת יכולה לשמש עבורכם כלי לבקרה פנימית בצמתים עסקיים חשובים ולסייע בקבלת החלטות חשובות כמו מתי לעבור לשלב הבא, האם יעדי הביניים שהצבנו לעצמנו הושגו ואם לא, מה נדרש לתקן כדי לחזור אל המסלול וכיצד ניתן לממש את הפוטנציאל העסקי הגלום בעסק בדרך הנכונה והמהירה ביותר.

בדקו אם התוכנית העסקית שלכם מצליחה לתאר באופן בהיר את מהות העסק, את מטרותיו ואת התהליך הנדרש כדי להגיע לרווחיות. ודאו כי היא מכילה מודל ברור של הכנסות והוצאות ופירוט של תזרים המזומנים, צפי של היקף לקוחות ומועד להחזר ההשקעה הראשונית.


2. הוסיפו התלהבות בעת כתיבת התוכנית העסקית

לעיתים נדרש ריענון התוכנית העסקית במטרה לגייס משקיע חיצוני. לשם כך, חשוב שהתוכנית תהיה כתובה באופן רהוט, בהיר, קולח ומובן היטב.

מרבית התוכניות העסקיות כתובות באופן שבלוני וטכני. בעת כתיבת תוכנית עסקית הימנעו משימוש במבנה אחיד שמצאתם באינטרנט. הכניסו רגש בכתיבה, לא על חשבון ירידה לפרטים והעמקה עסקית ולא במקום נתוני רווח והפסד.

התוכן והניסוחים, במקרים רבים, יכולים להיות ההבדל בין עסק אטרקטיבי למשקיעים למוצר משעמם ולא מושך.


3. הגדירו מחדש יעדים מדידים וקבעו להם לוחות זמנים

תוכנית עסקית יעילה מכילה רשימה מפורטת של מטרות-על, מטרות ביניים, הגדרות ברורות של לוחות זמנים והיקפי מכירות בתזמונים שניתן למדוד.

ללא תאריכי יעד ומטרות מדידות, הופכת התוכנית העסקית לפנטזיה ללא אנרגיה, במקום להוות את ליבת העסק האופרטיבית, המפרטת את התהליך הטוב ביותר להשגת היעדים והמטרות, בדרך להצלחה.

חדדו מטרות מעורפלות והגדירו מחדש יעדים כמותיים, כדי ליצור יתרונות תחרותיים ולהזניק את העסק עם אנרגיה מחודשת לעבר מטרה ברורה.


4. בדקו אם זה הזמן הנכון לרה-ארגון

האם אתם יודעים מהן הבעיות והחולשות של העסק שלכם? היכן ניתן לשדרג, לייעל ולפתח? בניית תוכנית עסקית מפוכחת יכולה למנוע הפסדים בעתיד ולהביא לשליטה ולהיתכנות מחודשת בדרך להצלחה.

צומת דרכים עסקית הוא הזמן המתאים לבצע ארגון מחדש והתייעלות. תהליכי עבודה ישנים, הערכות אסטרטגיות שאינן רלוונטיות וירידה בפוטנציאל ההכנסות יביאו אתכם לניתוח, מחשבה ורה-ארגון שמתבקש בכל עסק מפעם לפעם.

ניהול בריא יותר של עסק קיים יבוא לביטוי בהערכת המצב החדשה במסגרת בניית התוכנית העסקית.


5. בחנו את המצב הפיננסי של העסק

תוכנית עסקית מדויקת היא תמונת מראה נאמנה למצבו הפיננסי של העסק. האם המצב הכלכלי מחייב אתכם להגדלת מסגרת האשראי או לחילופין למציאת פתרונות מימון אחרים לשיפור התזרים?

הגדלת חמצן המזומנים לעסקים קטנים ובינוניים היא צורך חשוב לא רק להמשך פעילות סדירה של העסק אלא גם כמנוף למעבר לשלב העסקי הבא. הזרמת מזומן חדש לעסק, גיוס משקיע או קבלת הלוואה, מצריכים תכנון מעמיק ותחזית עסקית הבוחנת את מכלול ההיבטים במבט עתידי של מספר שנים קדימה.

החלטה נכונה המתבססת על תוכנית עסקית מעודכנת, יכולה לעשות את ההבדל בין עסק שצועד לשגשוג והצלחה לבין עסק שמחשב את קצו לאחור.


6. צפו אל העתיד, זהו סיכונים והקטינו אותם​

יודעים איפה תהיו בעוד ארבע שנים? בעידן של חידושים טכנולוגיים תכופים, המצב בשוק משתנה בקצב מהיר ומתעדכן באופן רציף.

בחנו את מצבכם - האם המוצרים או השירותים שלכם יהיו רלוונטיים גם בעוד שלוש שנים? האם הם ישמרו על היתרון היחסי שלכם מול המתחרים העיקריים? האם הרגולציה עתידה להשתנות באופן שישפיע משמעותית על מצב הרווחיות שלכם?

עדכנו בתוכנית העסקית את היתרונות היחסיים שיש לכם בשוק, זהו את הסיכונים הצפויים והקטינו את החשיפה העלולה לפגום לכם ברווחיות.

 

הטיפים לקוחים מה​מגזין ​שלנו לבעלי עסקים.

 

הבהרות

  • האמור לעיל הינו בבחינת מידע בלבד ואינו מהווה כלל וכלל הצעה למתן אשראי
דרכים ליצירת קשר
לקבלת שיחה מבנקאי
נא למלא שם החברה
נא למלא 9 ספרות כולל ספרת ביקורת
נא למלא ח.פ. יש להזין עד 10 ספרות
נא למלא מספר טלפון (ספרות בלבד)
רוצה לפתוח חשבון עסקי?

 

הבנקאים שלנו זמינים עבורך
גם ב-WhatsApp וישמחו ללוות אותך בתהליך