Generic placeholder image

המדריך המלא להפעלת אתר קניות אונליין

כל מה שחשוב לדעת על ניהול ותפעול אתר קניות האונליין של העסק שלך בהתאם לדרישות חוק הגנת הצרכן

בעשור האחרון, ובמיוחד מאז פרוץ משבר הקורונה, ישנה עלייה דרמטית בקניות אונליין. עסקים רבים, שבמשך שנים ניהלו מכירות בחנויות פיזיות בלבד, הקימו אתרי קניות באינטרנט שבאמצעותם מתבצעת עסקת "מכר מרחוק", כהגדרתה בחוק הגנת הצרכן.
החוק גורס שבעסקאות שמתבצעות באינטרנט נדרשת הגנה מיוחדת על הלקוחות – הצרכנים. זאת, מכיוון שבניגוד לקנייה בחנות, לצרכן יכולת מוגבלת להתרשם מהמוצר או מהשירות. 
רגע לפני שאתם מתחילים להפעיל את אתר הקניות שלכם, הנה כמה הנחיות שיסייעו לכם לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

שלב השיווק: תנו פרטים ברורים למתעניינים


שלב הרכישה: שלחו ללקוח מסמך גילוי, הכולל מידע על המוצר או השירות

  • פרטי העסק
  • התכונות העיקריות של המוצר או השירות
  • שם היצרן וארץ ייצור המוצר
  • המחיר ותנאי התשלום 
  • אחריות
  • האופן שבו ניתן לבטל את העסקה
  • פרטי ההתקשרות לביטול עסקה ופרטים שיש לכלול בהודעת הביטול
  • תנאים נוספים החלים על העסקה, ככל שישנם כאלה

שלב התשלום: הציגו מידע מפורט על המחיר ועל הוצאות נוספות

  • מחיר כולל מע"מ וכל הוצאה אחרת שהצרכן נדרש לה, כגון: דמי משלוח 
  • ציינו מחיר ליחידת מידה לצד המחיר הכולל.

במוצרים הנמכרים בתפזורת או מוצרים שמסומן עליהם משקלם או נפחם, שחייבים בפרסום מחיר לפי יחידת מידה, היחידות תהיינה 1 ק"ג, או 1 ליטר, או 1 מטר או 1 מ"ר. 

במוצרי מזון ארוזים או מוצרי קוסמטיקה, שמשקלם או נפחם קטן מ-1 ק"ג או 1 ליטר, יש לציין את המחיר ביחידות מידה של 100 גר' או 100 מ"ל

אחרי הרכישה: ביטול עסקה באינטרנט על-פי החוק 

  • רכישת מוצר - הצרכן יכול לבטל את העסקה תוך 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת מסמך הגילוי, על-פי המאוחר מביניהם
  • רכישת שירות – הצרכן יכול לבטל את העסקה תוך 14 יום מיום ביצוע העסקה או מיום קבלת מסמך הגילוי, על-פי המאוחר מביניהם
  • בעסקה לשירות מתמשך, כגון: שירותי סלולר או תשלום עבור חניה באמצעות אפליקציה, הצרכן יכול לבטל את העסקה גם אם הוחל במתן השירות 
  • בעסקה לשירות שאינו מתמשך, כגון: קייטרינג או מספרה, הצרכן יכול לבטל את העסקה ובתנאי שהודעת הביטול תימסר לפחות 2 ימי עסקים לפני מועד תחילת השירות
  • ניתן לגבות מהצרכן דמי ביטול עסקה בשיעור שלא יעלה על 5% משווי העסקה או 100 ש"ח, לפי הנמוך מביניהם
  • אין לגבות תשלומים נוספים, כמו דמי סליקה או דמי הובלה 
  • על הצרכן להחזיר את המוצר על חשבונו 

ביטולי עסקה במקרים מיוחדים 

  • במקרה של ביטול עסקה בעקבות מוצר או שירות פגום, אספקה שאינה במועד, אי התאמה לצרכן, או הפרה אחרת של החוזה מצד העסק, אינכם זכאים לגבות דמי ביטול ועליכם לשאת בעלויות החזרת המוצר. בנוסף, עליכם להחזיר לצרכן את התשלום תוך 14 יום מהמועד שבו התקבלה הודעת הביטול
  • צרכן שהוא בעל מוגבלות, או אזרח ותיק או עולה חדש, רשאי לבטל את העסקה בתוך 4 חודשים מיום קבלת המוצר (במקרה של שירות - מיום עשיית העסקה) או מיום קבלת מסמך הגילוי, המאוחר מביניהם. זאת, רק אם ההתקשרות בעסקה כללה שיחה, גם באמצעות תקשורת אלקטרונית, בין העסק לצרכן 

סעיפים בנושא נגישות לבעלי מוגבלויות, שחובה לפרסם באתר 

  • הצהרת נגישות הכוללת פירוט של התאמות הנגישות שבוצעו באתר
  • בארגון שבו מעל 25 עובדים, פרטים של רכז הנגישות ודרכי התקשורת עמו
  • פרטי יצירת קשר במקרה שהצרכן נתקל בהיעדר התאמות נגישות או מבקש ביצוע הנגשה
  • אם לעסק שלך יש חנות או סניפים שבהם מתקיימת קבלת קהל, יש לפרסם באתר הסדרי נגישות עדכניים של כל אחד מהם

רוצה הלוואה כדי לקדם את העסק שלך? אנו מציעים לך מגוון הלוואות שיתאימו לצרכי העסק

 

הבהרות

  • האמור לעיל הינו בבחינת מידע בלבד ואינו מהווה כלל וכלל הצעה למתן אשראי
דרכים ליצירת קשר
לקבלת הצעה לפתיחת חשבון
נא למלא שם החברה
נא למלא 9 ספרות כולל ספרת ביקורת
נא למלא ח.פ. יש להזין עד 10 ספרות
נא למלא מספר טלפון (ספרות בלבד)
דרכים ליצירת קשר
השארת פרטים