אודם עולה
הסיפור של יקב הר האודם הוא קודם כל סיפור על משפחה. כזו שחיפשה לעשות משהו יחד, אך באותה נשימה יאפשר גם לכל אחד מבני המשפחה לעשות את מה שהוא הכי אוהב.
מה צריך כדי שהקסם יקרה? צריך מבנה משפחה חזק, כזה שיש לו חזון ויודע לכתוב אותו כתוכנית סדורה. צריך אמא אחת, ששומרת את כולם בפוקוס, שלא ישתו עד דלא ידעו. צריך גם חתן אחד, שאחראי על החקלאות והגידולים, בן יינן, בת שאחראית על תחום הדיגיטל ובת נוספת שמייצרת כלים מקסימים מקרמיקה.
כל אלו - וגם אבא אחד, מיכאל אלפסי, שהוא יזם בנשמתו ובעיקר איש משפחה שהחלום שלו היה עסק משפחתי מלא בעשייה ואהבה.
הוא מספר שכאשר הילדים השתחררו מהצבא, הם חיפשו תחום שהם יוכלו לפתח כמשפחה ושכל אחד יוכל להתחבר לתחום שהכי מדבר אליו.
עולם היינות והיקבים מקפל בתוכו כמה תעשיות ותחומים, הייטק ולואוטק, דיגיטל, חקלאות, וכך כל בני המשפחה יכלו לקחת חלק - כל אחד בתחומו.
היום הם עושים את כל התהליך מתחילתו ועד סופו - מהנטיעות ועד השיווק - כשההתחלה ממוקמת בכ-240 דונמים ברמת הגולן, ובקצה עומד מרכז מבקרים ביישוב אודם, שפונה בעיקר לתיירות.
חלק משטחי הגידול ברמת הגולן הם של נטיעות צעירות מהשנה האחרונה, ולצידם יש כרמים ותיקים יותר, למשל משנת 1997.
לצד הרובד התיירותי, יינות יקב הר אודם משווקים בארץ. מה שמכתיב את הקו השיווקי הוא האיכות.
ניתן למצוא את היינות של יקב הר אודם בחנויות, במסעדות מובחרות ובבתי מלון. בנוסף, היינות מיוצאים לארצות אחרות, בהן ארצות הברית, המזרח הרחוק ומקסיקו.
מבחינת מיכאל, בנק מזרחי-טפחות, ובעיקר הסניף בקרית שמונה, הוא שותף שלו לכל דבר, שידע לראות את החזון וגם להיות שם עבורו בתקופות קשות. יחד עם הבנק ועם מיזם כתום.ישראל, הוא בטוח שהתעשייה תחזור לשגשג ושהאנשים יחזרו לבקר ביקבים.